espressocafe.ro

marți, 29 decembrie 2015

Mediul urban si mediul virtual

Ma intorceam din oras cu troleibuzul. Ora de varf, aglomeratie maxima, discutii la fiecare scaun, asa cum se intampla intotdeauna in mijloacele de transport in comun. In fata mea, un grup de tineri. Mi-au atras atentia in clipa cand au inceput sa discute despre nu stiu ce ghid turistic, iar de aici pana la felul in care ne comportam in societate, in mijloacele de transport in comun sau in institutiile publice nu a mai fost decat un pas. Erau copii buni, inteligenti si cu siguranta educati. I-am ascultat cu atentie, le-am cantarit in gand argumentele si, intr-un final, tot in gand, le-am dat perfecta dreptate. Mi-am amintit pe loc de faptul ca si in online ar fi nevoie de controlori, de politisti, de oameni care sa ne aduca pe pamant cand derapam. Gandul m-a dus, inca de la inceput, la site-ul dwf.ro, un site pe care eu obisnuiesc sa intru destul de des, pentru ca e mereu plin de informatii utile scrise intr-un mod clar, pe care sa il poata intelege oricine. Tot acolo am citit despre reputatia pe care fiecare dintre noi (comentatori, bloggeri, patroni de magazine) o avem, despre cum trebuie sa o pastram imaculata si cum sa o curatam daca se intampla sa se pateze. 


Cumva, am reusit sa aduc in gand doua idei aparent fara legatura, sa le unesc, sa le sudez si sa scot la final una singura. Indiferent ca suntem in societate, intr-un mijloc de transport urban oarecare, intr-o institutie publica sau pe internet, trebuie sa ne amintim mereu de cei sapte ani de acasa, sa ne comportam cu cei din jurul nostru asa cum ne-am dori sa fim tratati si noi de ei, sa nu distrugem, sa nu facem rau, sa nu vorbim urat, sa nu murdarim, indiferent daca e vorba de situatii virtuale 9in mediul online) sau de situatii reale (in mediul urban). Desigur, daca aceste reguli simple ar fi respectate de toata lumea, lumea aceasta ar fu cu mult mai buna, mai frumoasa, mai sanatoasa. Din pacate, printre noi inca mai exista persoane care nu fac decat sa distruga ceea ce altii au construit. Daca mi-ar sta mie in putere, le-as izola pana cand ar invata ce inseamna respectul, bunatatea, dorinta de a pastra curat ceea ce primim, fie ca e vorba despre un scaun din troleibuzul cu care ne intoarcem acasa, fie ca este vorba despre un articol gasit pe internet. 


Daca voi nu faceti parte dintre cei ce ar trebui sa traiasca izolati, puteti da un like paginii de facebook Do The Right Mix Romania si, daca va atrage mediul online, sa urmariti blogul dwf.ro ("Am depasit numarul de 2.000 proiecte de crowdsourcing realizate, in care le-am oferit clientilor nostri cea mai pretioasa resursa: timpul. Ca mod de lucru, un proiect este fragmentat in zeci de actiuni la care lucreaza mai multi oameni simultan. Reusinm prin aceasta tehnologie sa finalizam proiecte considerate imposibil de realizat, intr-un tip record si asigurand in acelasi timp calitatea rezultatelor."). 




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RCA-Ieftin

Postări populare